KOKOSOVÝ koláčo dort bez mouky


Sladké pečení, Bez lepku


Tenhle recept je super, když vyrábíte domácí kokosové mléko a zbyde vám kokosové ''maso'' (dužina). Protože jsem tohle ''maso'' potřebovala zužitkovat, smíchala jsem ho stím, co jsem doma našla a vznikl z toho kokosový koláčo dort bez mouky. Tím pádem je tento recept fakt hodně přizpůsobitelný, tak si ho udělejte prostě podle sebe, já vám tady ukazuju jen takovou inspiraci :) Pokud taky nemáte rádi banány (což nechápu, ale může se stát :D ), tak je můžete nahradit více medem, tak jak jsem to udělala, když jsem ho pekla poprvé pro známé.
A omluvte mě za fotky, zrovna jsem spěchala a krém jesště nebyl zatuhlý..

INGREDIENCE:

  • TĚSTO

  • 240g sušeného kokosu/kokosové dužiny, která nám zbyde při výrobě mléka
  • 60g (kokosového) oleje nebo (přepuštěného) másla
  • 60ml plnotučného mléka (já použila tučné domácí kokosové, super bude taky to z plechovky, nebo obyč kravské)
  • 3 lžíce medu
  • 3 vejce
  • 2 zralé banány
  • skořice podle chuti
  • 3 lžíce (tapioka) škrobu
  • vanilkové aroma
  • lžička vinného octa
  • lžička jedlé sody
  • KRÉM
  • 200g lučiny
  • 200g mascarpone
  • 200ml smetany ke šlehání
  • lžíce medu/nebo jiného sladidla
POSTUP:
Předehřejeme si troubu na 180°C.
V míse si rozmačkáme banány (pokud je nepoužíváme, tento krok přeskočíme)

Přilijeme olej, mléko, med, skořici, vanilkové aroma a šleháme.

Žloutky si oddělíme od bílků a přidáme ke směsi i s kokosem, skořicí a vanilkovým aroma. Šleháme.

Přimícháme (tapioka) škrob.

Vyšleháme sníh z bílků ručně smícháme s těstem.

Nakonec si smícháme ocet se sodou (bude to šumět) a přimícháme k těstu.

Těsto nalijeme do formy vyložené pečícím papírem a pečeme 20-30 minut.

Na krém si v míse smícháme mascarpone s lučinou a medem. V jiné míse vyšleháme smetanu a přidáme ke směsi s mascarpone a lučinou. Vychladlý korpus podélně rozřízneme a plníme krémem. Potom dortík můžeme krémem i potřít a ozdobit ovocem. Nechte vychladit, (aťnedopadne jako ten můj :D ) Dobrou chuť! :)




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

3 VEGANské korpusy na dort+krém

MAKOVÝ dortík s RICOTTOVÝM krémem a POVIDLY

MEDOVNÍK trochu jinak