Slané batátové MUFFINY

Slané pečení, Vegetarian

Zdravím Vás u dalšího receptu! :) Dneska je to recept opět v rámci plnění Jamieho výzvy, ale tyhle muffiny jsem pekla už víckrát, takže jsem si za tu dobu recept recept doccela dost přizpůsobila. A velkou výhodou je, že těsto nemusíte použít jenom na muffiny, ale jdou z nich vyrobit karbanátky, nebo třeba i slaný koláč. Taky je můžete mít k snídani, svačině, obědu, večeři nebo i jako nějakou chuťovku na oslavu. No nejsou super? :D

Babička tady třeba nemá formu na muffiny, tak jsem použila plech na buchty :D A taky to šlo. Jen musíte formu pořádně vymazat tukem, aby se vám nepřipekly, tak jako mně :D



ČAS: příprava - 20 minut + pečení - 60 minut


PORCE: 12 muffinů + mně vždycky zbyde
na pár karbanátků


INGREDIENCE:
  • 4 sladké brambory, batáty (600g)
  • hrnek celozrnné mouky (já požívám celozrnnou hladkou špaldovou)
  • větší pórek
  • 1 – 1/2 čerstvé chilli papričky
  • lžička sladké papriky
  • sůl (asi lžička), pepř
  • hrst nasekaných čerstvých bylinek (pažitka, tymián, petrželka, bazalka..)
  • 6 šťastných vajec
  • 4 lžíce cottage sýru nebo bílého jogurtu
  • 4 lžíce nastrouhaného parmazánu
  • mléko na zředění těsta (použla jsem asi půl hrnku)


POSTUP:

Předehřejeme si troubu na 180°C. Formičky na muffiny vyložíme košíčky, pečícím papírem nebo vymažeme tukem.
 Nahrubo si nastrouháme batáty a vložíme je do velké mísy. Najemno nakrájíme pórek a chilli papričku a spolu se všemi ostatními ingrediencemi kromě mléka.                        

V
šechno pečlivě promícháme a začneme přilévat mléko (použila jsem asi půl hrnku), aby nám vzniklo tekutější těsto (ale ne třeba takové, jak na lívance :D), kterým plníme připravené formy.



Pečeme 45 – 60 minut.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

3 VEGANské korpusy na dort+krém

MAKOVÝ dortík s RICOTTOVÝM krémem a POVIDLY

MEDOVNÍK trochu jinak