RAW ''sušenky''

Bez cukru, Bez Lepku, Vegan friendly, vegetarian
K raw ''pečení'' upřímně až takovou lásku nechovám a mám se ještě co učit. Ne vždy se mi povede zvolit správný poměr ingrediencí, tudíž mi nevznikne ta správná konzistence a mnohdy u vytváření těchto nepečených dobrot strávím déle, než kdybych klasicky pekla. Navíc, popravdě řečeno, ingredience na přípravu výjdou poněkud draze. A moje trpělivost někdy není dostatečná  já si raději zajdu nějakou tu raw tyčinku koupit do supermarketu (kde však taky neušetřím).

Ale na druhou stranu jsou tyto raw pamlsky neuvěřitelně zdraví prospěšné a zasytí vás na mnohem déle, než klasické cukrovinky, A když pracujete s opravdu dobrým receptem (spoustu takových najdete např. u Černá jak noc), přesně podle postupu, tak se vám zaručeně povedou! Proto jsem jim dala další šanci, trochu zaimprovizovala a vznikla z toho o kapánek levnější alterntiva raw cukroví, které si rozhodně zamilujete!

P.S.: Pokud se vám do toho nechce opravdu vrážet tolik peněz, vynechte krém, těsto chutná dobře samo o sobě. Můžete z něj taky vytvořit jednoduše kuličky!

P.P.S.: Všechny ingredience (až na matcha) kupuju v Lidlu!
INGREDIENCE  na cca 20 kousků:

  • 150g mletých mandlí 
  • 50g mletého máku
  • 300g sušených švestek 
krém:
  • 200g kešu ořechů
  • matcha čaj (použila jsem 2 balíčky=celkově 4g, najdete zde)
POSTUP:
Začneme tím, že si namočíme kešu ořechy do vody. Budou stačit 4 hodiny, ale ideální je, si to udělat den předem.
Rozmixujeme švestky na co nejjemnější hmotu.
Tu pak smícháme s mákem a mandlemi a vytvoříme měkčí ''těsto'', které dáme asi na 20 minut zabalené do folie do lednice.

Mezitím si připravíme krém. Kešu ořechy slijeme a rozmixujeme na opět co nejjemnější pastu. Pokud to půjde špatně můžeme přidat po troškách vody, ale opravdu málo.
Nakonec přimícháme matcha čaj a dáme do lednice.

Teď si vychlazené těsto rozdělíme na dvě části a první dáme mezi dva pečící papíry. Vyválíme na asi 3mm plát a poté vykrajujeme do libovolných tvarů. Stejný postup zopakujeme s druhou půlkou a poté plníme krémem. Hotovo! 
V lednici tyto dobroty vydrží maximálně týden.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

3 VEGANské korpusy na dort+krém

MAKOVÝ dortík s RICOTTOVÝM krémem a POVIDLY

MEDOVNÍK trochu jinak