DÝŇOVÝ cheesecake s pekanovými ořechy a švestkami v brandy


Dýně kam se podíváš, takže je čas ji začít používat i do sladkých receptů! Na podzimní pečení a vaření jsem se neskutečně těšila. Fakt. Je to asi i tou útulnou atmoškou, ale obecně, všechno od fíků, skořice, jablek až po dýni naprosto zbožňuju<33 Takže nebojte, tohle určo není poslední ''podzimní'' recept.


Spodní vrstvu dortu jsem protentokrát udělala trochu jinak. Nejdřív jsem upekla vlastní skořicové sušenky, které jsem pak rozmixovala s pekanovými ořechy a řeknu vám, vůbec to nebylo špatný. Pokud se vám však nechce péct vlastní sušenky, tak si vystačíte s lotuskami nebo jinými vámi vybranými sušenkami.


INGREDIENCE:

  • na sušenky:
  • 200g (celozrnné špaldové) mouky
  • 200g třtinového cukru
  • 160g změklého másla
  • 1-2 lžičky skořice
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • na cheesecake:
  • 100g pekanových ořechů
  • 500g smetanového sýra (lučina, philadelphia..) 
  • 200g zakysané smetany
  • 500g dýňového pyré (na kostky nakrájenou dýni jsem podusila s trochou vody asi 15 minut, přecedila a rozmixovala na kaši)
  • 150-200g (třtinového) cukru
  • 4 vejce
  • 1 lžička skořice
  • 1/2 lžičky mletého muškátového oříšku
  • 1/2 lžičky mletého badyánu
  • na švestky a pekany v brandy:
  • trocha másla
  • švestky (cca 10ks)
  • pekanové ořechy (asi hrst)
  • 5 lžic třtinového cukru
  • 5 lžic brandy
POSTUP:
Na sušenky robotem utřeme máslo s cukrem. Následně přimícháme mouku smíchanou se skořicí a sodou a vytvoříme těsto, ze kterého tvarujeme na plech vyložený pečícím papírem kuličky. Pečeme 10-15 minut na 180°C.
Až nám sušenky po upečení vychladnou, rozmixujeme jich 220g s pekanovými ořechy. Mně už tato směs držela dobře pohromadě, ale pokud ji budete mít příliš sypkou, přidejte ještě trochu másla.
Tuto směs vytlačíme do kulaté formy vyložené pečícím papírem a dáme předpéct do trouby na 7 minut na 180°C.
Mezitím si připravíme náplň. Je dobré mít všechny ingredience o pokojové teplotě. Nejdříve smícháme smetanový sýr,zakysanou smetanu, cukr a pyré. Nakonec přimícháme koření a postupně jedno po druhém vejce. Podle chuti případně dosladíme.
Náplň vlijeme na předpečený základ a cheesecake dáme do trouby péct na 150°C 45-60 minut. Dobré je společně s cheesecakem dát do trouby také plech s vodou, aby nám povrch nepopraskal. Po upečení necháme cheesecake vychladnout v troubě s otevřenými dvířky a následně alespoň na 2 hodiny do lednice.
Cheesecake je dobrý už jen tak sám o sobě, ale je super doplnit ho o švestky v brandy: do rozehřáté pánve hodíme kousek másla, švestky nakrájené na čtvrtky a pekanové ořechy. Minutku až dvě opékáme, poté přisypeme cukr a přilijeme brandy a vaříme dokud se cukr nerozpustí (to by mělo být během 1 minuty). Touto směsí ozdobíme vychlazený cheesecake.







Komentáře

  1. Jsem ráda, že jsem narazila na váš blog. Mám to podobně jako vy. Gastro mi naprosto učarovalo, takže už skoro deset let se věnuji různému vaření, pečení. Dokonce jsem byla párkrát i na stáži v různých restauracích, sice třeba jen jako pomocná síla, ale bavilo mě sledovat ten cvrkot a chod kuchyně. Mým velkým snem je otevřít si u nás malé bistro s produkty z lokálních surovin, na které tam budou lidi rádi chodit. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

3 VEGANské korpusy na dort+krém

MAKOVÝ dortík s RICOTTOVÝM krémem a POVIDLY

MEDOVNÍK trochu jinak